شاهدانهای اداره معرفی معافیت تسهیلات

شاهدانهای: اداره معرفی معافیت تسهیلات خبر دانشگاه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی آخر دوپینگ در آموزش ابتدایی

    مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه از بین بردن آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی جهت ورود به دوره متوسطه اول موافقان و مخالفانی داشته است. 

    آخر دوپینگ در آموزش ابتدایی

    آخر دوپینگ در آموزش ابتدایی

    عبارات مهم : آموزش

    مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه از بین بردن آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی جهت ورود به دوره متوسطه اول موافقان و مخالفانی داشته هست.

    به گزارش ایرنا ؛پیش از اتخاذ این تصمیم، بعضی کارشناسان حوزه آموزش و پرورش از تفکیک دانش آموزان در فرایند آموزشی و پیامدهای آن در کیفیت تحصیل ابراز نگرانی کرده بودند و در واقع این مصوبه پاسخ مثبتی به خواسته آن دسته از کارشناسان بود که وجود مدارس تیزهوشان و آزمون های ورودی آن را موجب راه یافتن استرس و نگرانی به دانش آموزان مقطع ابتدایی می دانستند.

    از منظر آنها، این گونه مدارس و آزمون ها وقت برخورداری از دوران کودکی با نشاط و پویا را از دانش آموزان سلب می کند و برچسب تیزهوشی باعث بروز توقع در میان اقلیت جامعه دانش آموزی و رشد تک بعدی آنها می شود؛ آنها این فرایندها را علی رغم عدالت تحصیلی می دانند.

    آخر دوپینگ در آموزش ابتدایی

    گذشته از این که مخالفان از بین بردن یکباره آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان از یکباره و ناگهانی بودن این تصمیم انتقاد دارند ولی در میان آنها، شمار افرادی که دلواپس پیامدهای ورود مقوله کنکور و سوالات تستی به مقطع ابتدایی هستند، کم نیست.

    بنا بر آمار اعلامی مسئولان وزارت آموزش و پرورش، هم اینک از 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز کشور، حدود هفت میلیون و 500 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.

    مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه از بین بردن آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی جهت ورود به دوره متوسطه اول موافقان و مخالفانی داشته است. 

    این شمار قابل توجه دانش آموزان مخاطب مهم مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش هستند، مصوبه ای که به دنبال راه حلی جهت تحول در نظام آموزشی است.

    به گفته کارشناسان، بعضی والدین با یاری گرفتن از آزمون های آزمایشی، معلم های خاص و متعدد و آزمون زنی انبوهی از کتاب های کمک آموزشی موفق به پذیرش فرزندان خود در مدارس تیزهوشان می شوند غافل از این که ممکن است فرزندانشان در دوران تحصیل بعد از قبولی به فشارهای تحمیل شده است به آنها در دوران دبستان دچار کمبود توان و انرژی مورد نیاز جهت تحصیل موفق علم و دانش شوند.

    اینجاست که به مانند دنیای ورزش که دوپینگ امری مذموم و ناپسند هست، در عرصه تحصیل نیز رهاورد تلخی برجای می گذارد.

    آخر دوپینگ در آموزش ابتدایی

    ** مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش

    وزیر آموزش و پرورش نیمه بهمن ماه گذشته با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر از بین بردن آزمونهای ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی جهت ورود به دوره متوسطه اول گفت: برگزاری هر نوع آزمون در دوره ابتدایی ممنوع شد.

    مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه از بین بردن آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی جهت ورود به دوره متوسطه اول موافقان و مخالفانی داشته است. 

    سید محمد بطحایی افزود: به علت آثار مخربی که برگزاری آزمون ها در روحیه دانش آموزان دوره ابتدایی دارد ، برگزاری هر نوع آزمون از جمله تیزهوشان ، نمونه دولتی و سایر مدارس خاص ممنوع است و مدارس مذکور در سال تحصیلی آینده مانند مدارس عادی دانش آموزان را عضویت می کنند ، بنابراین دانش آموزان ورودی پایه هفتم در هیچ آزمونی شرکت نخواهند کرد.

    این تصمیم با طرح نظر های بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه شد و آنها معتقدند که مصوبه مهمی چون از بین بردن آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نباید یک شبه تصویب می شد، بسیاری از خانواده ها هزینه کرده و فرزندان خود را جهت شرکت در این آزمون آماده کرده اند.

    آخر دوپینگ در آموزش ابتدایی

    برخی مخالفان از بین بردن آزمون ها از مقطع ابتدایی می گویند که با از بین بردن مدارس تیزهوشان، دسترسی به آموزش کیفی محدودتر می شود و یکی از وظایف نظام اموزش و تربیت پاسخگویی به نیازهای خاص دانش آموزان نادیده گرفته می شود.

    با این نگاه، 160 تن از نمایندگان مجلس در نامه ای به مدیر جمهوری خواهان تجدیدنظر در انحلال مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و شیوه جذب آن ها شدند.

    در بخشی از این نامه آمده است: در جهت گسترش عدالت آموزشی که از اهداف انقلاب اسلامی است شایسته نیست مدارسی که به جرات می توان گفت جزء معدود مدارسی هستند که وقت برابری جهت دانش آموزان مستعد ولی کم برخوردار با دانش آموزان مستعد و برخوردار جهت رشد و شکوفایی استعدادهایشان فراهم می آورند، منحل شوند که در این صورت بیشترین آسیب را دانش آموزان مستعد و محروم خواهند دید که توان پرداخت هزینه های گزاف تحصیل در مدارس غیرانتفاعی را دارا نیستند.

    از سوی دیگر، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درخصوص تصمیم وزارت آموزش و پرورش جهت از بین بردن آزمون های ورودی از مدارس ابتدایی و تیزهوشان گفت: از بین بردن آزمون ها در مدارس ابتدایی و تیزهوشان مقدمه ای جهت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

    وی افزود: حاکمیت آزمون ها در نظام آموزشی و طبقه بندی مدارس به گواه بسیاری از کارشناسان از چالش های اساسی نظام آموزشی کشور بوده است و برطرف این پرسشها بیش از پیش مورد توجه وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم قرار گرفته است.

    ** رشد لجام گسیخته مدارس تیزهوشان ، آفتی در نظام آموزشی

    رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سال 1355 نخستین مدرسه تیزهوشان در پایتخت کشور عزیزمان ایران و در سال 67 نیز در شیراز با نام فرزانگان تاسیس شد.

    کرامت الله شرفی افزود: تعداد مدارس تیزهوشان از سال 88 تا 92 در کشور با شتاب زیادی زیاد کردن پیدا کرد به گونه ای که تعداد دانش آموزان این مدارس از 60 هزار نفر به 150 هزار نفر رشد یافت و حدود سه برابر زیاد شد.

    وی با بیان این توصیه که نشانه از ایجاد مدارس تیزهوشان فراهم کردن زمینه تحصیل حدود سه درصد جامعه دانش آموزی که تیزهوش هستند بود، ادامه داد: متاسفانه زمانی که تعداد مدارس تیزهوشان زیاد کردن چشمگیری پیدا کرد و آمار پذیرش اوج رفت و بیش از سه درصد جامعه دانش آموزی به این مدارس راه یافتند، به گونه ای که در بعضی مناطق بیش از 40 درصد دانش آموزانی که در آزمون ورودی شرکت می کردند در این مدارس پذیرفته شدند و این روند باعث شد دانش آموزانی که بهره هوشی معمولی داشتند برچسب تیزهوش خوردند و این امر باعث زیاد کردن توقع آنها شد.

    وی اضافه کرد: متاسفانه جهت دانش آموزانی که به مدارس تیزهوشان راه پیدا می کردند محتوی آموزشی مناسبی در اختیار نبود و معلمان با توجه به سلیقه شخصی مطالبی را آموزش می دادند که این اوضاع باعث بروز استرس در دانش آموزان می شد.

    رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان فارس در ادامه گفت: همچنین دانش آموزانی که موفق به راهیابی به مدارس تیزهوشان نمی شدند نیز دچار سرخوردگی و ناامیدی شده است و همینطور معلم های برتر نیز به مدارس تیزهوشان دعوت می شدند و در نتیجه مدارس عادی خالی از معلم و دانش آموز خوب بود که این امر ایجاد بی انگیزگی در مدارس عادی می کرد.

    وی بر اینکه دانش آموزان باید متناسب با هر استعدادی در مدارس عادی تحصیل کنند تاکید و تصریح کرد:دانش آموز باید در همه زمینه ها و ابعاد رشد کند در صورتی که در مدارس تیزهوشان فقط در زمینه ریاضی و علوم دانش آموز پرورش می یابد و به دیگر ابعاد آنها توجهی نمی شود و نتیجه این اقدام رشد فردی تک بعدی خواهد شد.

    شرفی به اینکه بعضی از دانش آموزان از کلاس چهارم در آزمونها و کلاس های فوق برنامه آزمون زنی روی می آورند که به مدارس سمپاد راه پیدا کنند اشاره کرد و گفت: سنجش در دوره ابتدائی بر مبنا کیفی و توصیفی است ولی دانش آموزان جهت ورود به مدارس تیزهوشان به سمت آزمونهای سخت، رقابتی و طاقت فرسا می روند که مانند کنکور سراسری است و قطعا به روح و روان این فرزند ها که زمینه پذیرش این حجم اطلاعات را ندارند آسیب جدی وارد می کند و وقت کودکی کردن نیز از آنها گرفته خواهد شد.

    وی در آخر در خصوص کسانی که در مدارس تیزهوشان در حال تحصیل هستند افزود: این دانش آموزان تحصیل خود را مانند روال قبل در مدارس تیزهوشان ادامه خواهند داد و تنها جهت پایه هفتم از امسال ورودی به این مدارس وجود نخواهد داشت .

    ** وجود مدارس تیزهوشان خلاف عدالت تحصیلی است

    رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز با تاکید بر اینکه نظام آموزشی باید مسیر تحولی و رو به جلویی را طی کند، گفت: نیاز نسل های متفاوت با یکدیگر تفاوت دارد و رویکرد تازه آموزش و پرورش چنین چیزی را بر نمی تابد که دانش آموزان تفکیک و به اقلیت و اکثریت تقسیم شوند و بسیاری از آموزش ها ، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار گروه خاص و اندک قرار گیرد.

    کامران حکمت در گفت و گو با ایرنا افزود: در میان بخش اکثریت دانش آموزانی که به مدارس تیزهوشان راه پیدا نکرده اند ظرفیت و استعدادهای بسیاری وجود دارد که نباید از امکانات مناسب آموزشی بی بهره باشند .

    وی بیان کرد: براساس سیستم های تحولی و پیشرفته آموزشی دانش آموزان با توانایی ها و استعدادهای متفاوت باید در کنار یکدیگر تحصیل و در جنبه های متفاوت رشد پیدا کنند و قطعا این ارتقاء کامل تر و بهتر خواهد بود چون دانش آموزان در کنار یکدیگر هم افزایی بهتری دارند .

    وی از بین بردن آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی را کار علمی و بنیادی خوبی دانست که در پرورش و رشد علمی و اجتماعی دانش آموزان موثر است و ادامه داد: در روش های نوین آموزشی ،تحصیل بعضی از دانش آموزانی که دارای معلولیت هستند نیز در مدارس عادی توصیه شده است است . حکمت بر شناسایی دانش آموزانی که استعدادهایی در زمینه های متفاوت دارند تاکید و اظهار کرد: باید از استعداهای برتر در هر حوزه ای حمایت کرد ولی رشد تحصیلی همه دانش آموزان باید در مدارس عادی صورت گیرد و در کنار آن از دانش آموزانی که در زمینه ای خاص استعداد دارند نیز حمایت خاص شود.

    پیش تر، مدیر کل آموزش و پرورش فارس با ابراز خرسندی از تصمیم از بین بردن آزمون های مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان آن را نقطه عطفی در اصلاح نظام اموزش و تربیت دانسته و گفته بود: این آزمون ها و مسابقه های نفس گیر در بین دانش آموزان مقطع سوم تا ششم، تفکر، خلاقیت و نشاط را از آنها گرفته بود.

    حمید رضا آذری افزود: اقدام اخیر وزیر آموزش وپرورش مبنی بر از بین بردن آزمون های دوره ابتدایی موجب خرسندی فرهنگیان، به خاص آموزگاران و دست اندرکاران دوره ابتدایی و همچنین اولیای دانش آموزان شده است است.

    مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: رشد بی رویه و غیرعلمی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در سال های گذشته، دانش آموزان و والدین آنها را درگیر مسابقه ناسالمی کرده بود و مدارس ابتدایی چنان تحت الشعاع این آزمون ها قرار گرفته بودند که قبولی دانش آموزان در مدارس خاص به عنوان مهم ترین نشانه بعضی از اولیای دانش آموزان بود.

    آذری، مراجعه بی رویه به کلاس های خصوصی، استفاده از کتاب های کمک درسی و کم رنگ شدن کتاب های درسی را از دیگر معایب این آزمون ها برشمرد.

    ** دوپینگ جهت راهیابی به مدارس تیزهوشان

    محمد علی شاکری زاده مشاور تحصیلی و تحلیل گر آموزشی نیز اعتقاد است که از بین بردن آزمون ورودی در پایه هفتم از چند منظر قابل تأمل و بررسی است که می توان گفت گارانتی اجرای موفق این طرح در گرو کارشناسی صحیح تمامی وقت ها و تهدیدهایی است که این تصمیم می تواند به دنبال داشته باشد.

    شاکری زاده که مشاوره مدارس خاص شهر شیراز را در کارنامه خود دارد به ایرنا گفت: در نگاه اول می توان این طرح را تحسین کرد آیا که در یکی، دو دهه گذشته شاهد این امربوده ایم که اغلب نونهالان و نوجوانان و خانواده های آنان که معمولاً ساکن کلان شهرها نیزهستند از سال های ابتدای دبستان درگیر استرس و حواشی آمادگی آزمون ورودی مدارس خاص هستند و دانش آموز وقت پرورش سایر ابعاد ورزشی، هنری، مهارتی، اجتماعی و … خود را از دست می دهد.

    وی اظهار کرد: در حالی که فقط 6.25 درصد آنان در این آزمون ورودی پذیرفته می شوند و زیاد آنان در سال های ابتدای زندگی خود و بسیار سریعتر از موعد شکست نامطلوب روحی، روانی را مجبور می شوند که این خود می تواند در باور و میزان تلاش فرد در ادامه راه زندگی و حتی بزرگسالی تأثیر منفی بگذارد.

    وی ادامه داد: از طرفی در سال های اخیر با تعدد مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی دیگر شاهد مدارس استعداد های درخشان یک دست و همگون از نظر سطح آموزشی و استعداد در بین دانش آموزان این مدارس نیستیم.

    این مشاور مدارس خاص شیراز گفت: زیاد این دانش آموزان به واسطه سختکوشی و فشار والدین و به نوعی دوپینگ از جانب آزمون های آزمایشی، معلم های خاص و متعدد و آزمون زنی انبوهی از کتاب های کمک آموزشی موفق به پذیرش در این مدارس شده است و در دوران تحصیل بعد از قبولی بواسطه فشار بیش از حد دوران دبستان دچار کمبود توان و انرژی می شوند.

    وی بیان کرد: عدم موازنه هوش این دانش آموزان نسبت به استعداد های درخشان خود مزید برعلت هست، همچنین ورود بدون آزمون دانش آموزان مدارس تیزهوشان متوسطه اول به تیزهوشان متوسطه دوم باعث افت کیفیت آموزشی در سطوح بالاتر و از بین بردن انگیزه پیشرفت در دانش آموزان سایر مدارس نیز می شود.

    ** احتمال شهریه های نجومی جهت مدارس غیرانتفاعی

    این تحلیلگر آموزشی اضافه کرد: از ابعاد دیگر نیز باید دید که وزارت آموزش و پرورش چه تدبیری جهت تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی در بین طبقه های متفاوت جامعه و توجه و پرورش دو درصد دانش آموز تیزهوش و نخبه دارد، با از بین بردن کامل مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در متوسطه اول وقت جولان مدارس غیردولتی که از حیث آموزشی خدماتی فراتر از سایر مدارس ارائه می دهند با شهریه های نجومی پدیدار خواهد شد.

    وی بیان کرد: باتوجه به عدم توان پرداخت شهریه این مدارس جهت تمامی اقشار جامعه به نوعی تضاد طبقاتی بیش از پیش در نظام آموزشی کشور رخ نمایی می کند، با نگرش به تأثیر زیاد همسالان و دوستان در دوران بلوغ و متوسطه اول این رویه می تواند وقت شهود استعداد بسیاری از دانش آموزان را از آنان سلب کند.

    شاکری زاده با اشاره به اینکه اعلام دیرهنگام خبرحذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم تنها چند ماه قبل از برگزاری این آزمون باعث به کما رفتن بسیاری از دانش آموزان و خانواده هایی شده است که چندین سال برنامه ریزی و صرف هزینه های سنگین کرده بودند،اظهار کرد: بهتر بود همانند از بین بردن کنکور سراسری، از بین بردن این آزمون نیز فرایند تدریجی و چند ساله ای داشته باشد.

    ** بهتر بود اگر…

    جمیله کریمی از معلمان مقطع ابتدایی شهر شیراز در این باره اعتقاد است: از بین بردن آزمون ورودی مدارس تیزهوشان گام خوبی جهت کم کردن استرس ناشی از قبول شدن یا نشدن در آزمون ها بود آن هم جهت فرزند هایی که از نظر شرایط سنی در موقعیت بسیار حساس قرار داشتند.

    وی اظهار کرد: با از بین بردن آزمون بازهم چالش و نگرانی هایی در ارتباط با سوق یافتن والدین به مدارس غیرانتفاعی وجود دارد. کریمی گفت: از سوی دیگر، اجرای این مصوبه ناگهانی بود و به خیلی از دانش آموزان که خود را جهت آزمون امسال آماده کرده بودند ضربه معنوی وارد شد؛ جهت از بین بردن این آزمون ها باید ابتدا به دانش آموزان و خانواده های آنها اطلاع داده می شد یا این که قبولی و ورودی این مدارس را به تدریج کم کردن می دادند نه این که به صورت ناگهانی این آزمون از بین بردن شود.

    این معلم پایه اول ابتدایی مدارس شیراز گفت: باید در نظرداشته باشیم که این عده از دانش آموزان از فرزند های فعال و پرتلاش و باهوش بودند که از بین بردن این آزمون در این وقت باعث وارد شدن ضربه به روح و روان آنها شده است است.

    ** از بین بردن هزینه های غیرضروری فرایند آموزش

    صدیقه آذرشب مدیر دبستان رازی 2 ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز از بین بردن آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان را گام مهمی در جهت برقراری عدالت آموزشی و ایجاد وقت برابر جهت همه دانش آموزان دانست و گفت: این اقدام هزینه های اضافی و غیرضروری که در سال های گذشته به خانواده ها جهت آماده کردن دانش آموزان مقطع ابتدایی جهت شرکت در این آزمون ها تحمیل می شد را از بین بردن می کند.

    وی افزود: کوتاه شدن دست موسساتی که به بهانه آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان مبادرت به برگزاری کلاس و یا فروش کتابهای بعضاً غیر استاندارد کمک آموزشی و آزمون می کنند از دیگر نکات مثبت دستور وزیر آموزش و پرورش در این خصوص است.

    آذرشب اضافه کرد: از بین بردن مسابقه های ناسالم و استرس زا در دانش آموزان، توجه زیاد به آموزش مهارت های زندگی و حقوق شهروندی در مدارس ابتدایی و برطرف دغدغه و نگرانی خانواده ها به خاص خانواده های کم بضاعت که توانایی پرداخت هزینه های کلاس های فوق برنامه و کمک درسی را ندارند از دیگر فایده های این تصمیم است.

    ** پای صحبت رتبه برتر کنکور که به مدرسه تیزهوشان نرفت

    سروش فرهنگیان رتبه هفت کنکور تجربی منطقه یک سال 95 که هم اینک مشغول تحصیل در دانشگاه شیراز است در گفتگویی به خبرنگار ایرنا گفت: با آخر دوره ابتدائی در امتحان ورودی مدرسه تیزهوشان شرکت و در این آزمون قبول شدم ولی چون دوست نداشتم شیطنت و بازی های کودکانه ام را فدای دروس فشرده کنم، باوجود اصرار خانواده به مدرسه تیزهوشان نرفتم.

    او ادامه داد: شمار قابل توجهی از دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند اغلب در ابعاد اجتماعی ضعیف هستند ، مدل امتحان ورودی مدارس تیزهوشان نیز روشی اشتباه بود که دانش آموزان می بایست از مدتها قبل از امتحان تلاش زیادی در فراگیری دروس ریاضی ، علوم و ادبیات کنند تا بتوانند خوب آزمون بزنند در صورتی که اگر این امتحان ورودی تنها به آزمون هوش خلاصه می شد نیاز به آمادگی قبلی زیادی نداشت و افرادی که واقعا از بهره هوشی بالایی برخوردار بودند به این مدارس وارد می شدند.

    فرهنگیان از بین بردن آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در دوره متوسطه اول را به واسطه فراهم کردن آزادی عمل و امکان کودکی کردن کودکان دبستانی را بافایده دانست و افزود: وجود مدارس تیزهوشان تنها جهت مقطع تحصیلی متوسطه دوم مناسب و کارآمدتر است چون دروس تخصصی تر و علاقه دانش آموزان نیز تا حدودی شناسایی شده است و آنها می تواند با درکی زیاد مسیر و آینده خود را گزینش کنند.

    ** افسردگی حاصل نگرانی و فشار زیاد رقابت

    سجاد عظیمی که دو دوره راهنمایی و دبیرستان خود را در مدارس سمپاد(تیزهوشان) گذرانده و اکنون خود را جهت آزمون کارشناسی ارشد آماده می کند به خبرنگار ایرنا گفت: تمام دوران کودکی و نوجوانی خود را در استرس مسابقه و درس خواندن گذراندم و متاسفانه حاصل آن اکنون بیماری عصبی و افسردگی برایم شده است به گونه ای که به تمام حوادث اطراف زندگی ام بی تفاوت شده است ام.

    او افزود: تمام دوران کودکی ام را با حجم زیادی از استرس و مسابقه کردن گذراندم در صورتی که اکنون غبطه می خورم که آیا در آن دوران، کودکی ام را نکردم و خیلی سریع به دنیای رقابتی بزرگترها وارد شدم.

    از سوی دیگر گروه اندکی از خانواده های دانش آموزانی که خود را جهت آزمون مدارس تیزهوشان آماده کرده بودند با تصمیم از بین بردن آزمون ورودی مقطع متوسطه اول مخالف بودند که حسین بقال پور یکی از آنها بود.

    وی به خبرنگار ایرنا گفت: این تصمیم خیلی ناگهانی بود و باید حداقل سال آینده اجرا می شد،اکنون که فرزند من از حدود یکسال گذشته جهت ورود به مدرسه تیزهوشان و آزمون ورودی تلاش زیادی کرده و حتی حدود دو میلیون تومان هزینه کلاس ها و آزمونهای آمادگی فرزندم کرده ام و اکنون در آستانه عضویت جهت آزمون خبر از بین بردن از سوی مسئولان اعلام می شود.

    با این وجود، شمار زیادی از خانواده هایی که فرزندان آنها در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از این تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش ابراز رضایت کردند و گفتند: از بین بردن آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی باعث بازگشت آرامش به فرزند ها و خانواده های آنها شده است هست.

    واژه های کلیدی: آموزش | آموزشی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار